A webhely készítőjének folyamatosan olyan új lehetőségeket és új utakat kell keresnie, melyek segítségével jó benyomást tehetnek a látogatókra. Ugye már Te is hallottál az első benyomás fontosságáról? Akár egy üzlet sikeressége is függhet ettől! Nem mindegy, hogy a látogató mennyit időzik a Te honlapodon, és hogy milyen "élményekkel" távozik onnan. Olyan ez, mint egy nyaralás: ha egyszer felfedezünk egy szép helyet, mindig visszahúz a szívünk.
Tudtad-e, hogy bizonyos színekkel, és azok kombinációjával befolyásolhatjuk látogatóink viselkedését? Ez egy nagyon régi, jól bevált módszer, azonban gyakran a tervezők hajlamosak elfeledkezni róla. Pedig bizonyos emberi érzelmeket kiválthatunk a színek által, csak tudnunk kell melyik szín mire képes. Tekintsünk úgy a színek világára, mint egyfajta bejárati kapura mélyebb érzelmeink, érzéseink, vágyaink irányába.
Nos, fedezzük fel együtt ezt a világot!
Legjobb, ha a fő tartalmi mondanivalójt fehér háttérre helyezzük el. Ez azért jó, mert nem terheli a szemet, és egyfajta professzionalizmust sugall. A fehér szín egyébként olyan emberi érzelmeket vált ki, mint a béke, tisztaság, teljesség, tökéletesség.
Nos, a fehér egy nagyon fontos szín, de Te nagy valószínűséggel más színekkel is ki fogod majd egészíteni a honlapod. Ehhez azonban a színek ismerete mellett egy kis kreativitás is szükséges. A vörös szín melegséget, vágyakozást, élénkséget, izgatottságot vált ki általában. A hidegebb színek, mint a zöld, lila és a kék, a nyugalom, és az elégedettség érzését fokozzák. A sötétebb színek keményebbé teszik a dolgokat, míg a világosabbak könnyebbé. A sárga szín a gond, aggodalom érzetét fejezheti ki, míg a fekete a nyugtalanság, szomorúság színe. De! a sárga színt gyakran az olcsósággal párosítják össze vagy épp az életvidámsággal, a zöld a mohóságra, kapzsiságra utal, a fekete pedig az elegancia színe.
Hát bizony nem könnyű dolog ez! A színek pszichológiai hatása egy remek marketingeszköz a lehetőségek tárházából, de vigyázni kell velük, meg kell őket ismerni, mielőtt használnánk. Például ha egy mosóporos dobozon a szürke szín dominálna, nem biztos, hogy könnyen el tudnánk adni a benne lévő mosóport. Tudat alatt az emberekben a szürke összekapcsolódna a ruhájuk színével, a kosszal, szürkeséggel. Ugye mennyivel jobb hatása van a színes mosóporos dobozoknak?
A szürke és a barna szín komorságot, depressziót sugall, de a vörös szín kombinálásával vidámmá, élénkké tehetjük az összhatásukat. Az, hogy az egyes színek mennyire teszik keménnyé, erőssé a dolgokat, az a kombinálásuk mértékétől függ. A gyöngyház, a burgundi vörös, a bézs és a kék árnyalatai a megbízhatóságot, alaposságot jelenthetik.
A sort a végtelenségig folytathatnánk, hiszen a színek világa kifogyhatatlan. Ne felejtsd hát el, amikor megalkotod honlapod, céged színvilágát, hogy a színskála az egyik legfigyelemfelkeltőbb eszköz! De azt is figyelembe kell venni, hogy mivel emberek vagyunk, különbözünk. Mindenkire másként hathatnak a színek, mindenkinek van kedvenc színe, függetlenül attól hogy az most meleg vagy hideg, sötét vagy világos.
Melyek tehát a hasznos, jó színek? Nos erre a kérdésre gyakran nincs válasz, ezért kísérletezzünk bátran és tegyünk meg minden tőlünk telhetőt a legjobb színhatás elérésére. Kérjük ki minél több személy véleményét, koncentrálva a célközönségre.